Sledi seznam diplomantov in povzetki diplom
VSŠ programa poslovni sekretar na zavodu IZRAZ, Ljubljana v
študijskem letu 2005/2006. Diplomanti so
zbrani po terminih zagovora diplomskega dela:
14. december 2005
Darinka Zupančič, mentorica Danica
Cedilnik
Tkem svojo življenjsko mrežo [Glej povzetek]
Za svojo diplomsko nalogo sem izbrala temo Tkem svojo življenjsko mrežo. Za
to temo sem se odločila predvsem zato, ker sem videla, da bi ob pisanju te
naloge lahko veliko pridobila zase, za svojo osebnostno rast. V življenju sem
se velikokrat znašla v situaciji, ko nisem vedela, kako naprej. Ob tkanju
življenjske mreže sem morala tehtno premisliti, kaj so tiste vrednote, s
katerimi polnim svoje življenje, da bom postala in ostala čim bolj urejena,
uspešna oseba. Prav to pa so tudi lastnosti, ki jih mora imeti poslovni
sekretar.
Najprej sem navedla te vrednote, jih vnesla v kvadratke, da mi je postala
snov čim bolj pregledna, potem pa sem vsako posebej predstavila. Kjer sem
mogla, sem svoje ugotovitve podkrepila s svojimi izkušnjami in spoznanji. Že
sedaj se zavedam, da lažje živim, če ostajam zvesta vrednotam, ki mi v
življenju največ pomenijo.
Ko takole prebiram svojo nalogo in ob njej razmišljam, ugotavljam, da sem
izbrala res prave vrednote in tiste lastnosti poslovne sekretarke, po katerih
naj bi slovela vsaka tajnica.
Nataša Slovenc, mentorica Danica
Cedilnik
Vse o telefoniranju [Glej povzetek]
Naslov svoji diplomski nalogi sem dala Vse o telefoniranju. Trudila sem se, da
bi o telefoniranju zvedela čim več in da bi to vedenje koristno uporabljala pri
vsakdanjem delu poslovne sekretarke.
Še najbolj preprosti so obrazci za telefonski pogovor. Veliko zahtevnejše je, da
se naučim take komunikacije, ki ne izzove nesporazumov ali nesramnosti, ampak
deluje prijazno in informativno. Zato sem poudarila, kako pomembno je, da
spoznamo vrste temperamentov, njihove odzive in načine sporazumevanja z njimi.
Ker je delo poslovne sekretarke zelo stresno, naj se ne spopolnjuje samo
strokovno, ampak naj skrbi tudi za svojo osebnostno rast, zato sem v nalogo
vpletla 11 utrinkov, ki mi pomagajo.
Mogoče mi bo kdo ugovarjal, toda iz izkušenj vem, da telefonski pogovori niso
samo suhoparni. Naj velja tudi za njih eden izmed mojih Utrinkov:
»Pogovori so mostovi med ljudmi. Naj služijo dobremu namenu in naj bodo lepi«.
(Hafner 1974, 23)
V diplomski nalogi so obravnavani modri izreki. Izbranih je 17 od 35 iz
strokovnega gradiva Za boljšo slovenščino na delovnem mestu. To so reki, ki bi
lahko bili v pomoč za uspešno delo vsakemu delavcu, posebno še poslovnemu
sekretarju, ki ima veliko stikov z ljudmi, če bi se vanje poglobil.
Delo je razdeljeno na tri poglavja: Delo, Človek, Odnos.
Moj cilj je bil, da izbrane izreke predstavim, opozorim na njihovo pomembnost za
človekovo osebnostno rast ter jih osvetlim in razložim z zgledi iz življenja ali
iz literature.
Preštudirala sem obsežno literaturo, črpala iz svojih življenjskih izkušenj,
marsikaj pa dodala iz pogovora z ljudmi, ki jih cenim.
Namen in cilj diplomske naloge sem v celoti dosegla. Razložila sem, da
poslovnemu sekretarju za uspešno delo ne zadostuje le strokovno znanje, ampak
mora v svoj program vnesti vseživljenjsko pridobivanje socialnega znanja, ki
usmerja k kakovostnim medosebnim odnosom.
Mirče Ivanovski, mentorica Barbara
Grintal
Informatizacija pisarniškega poslovanja [Glej povzetek]
Diplomska naloga obravnava način informatizacije pisarniškega poslovanja
ministrstva in samo delo Delovne skupine za izvedbo informatizacije ministrstva.
Naloga je omejena na opis dela delovne skupine pri uvedbi oziroma razširitvi
uporabe okolja LN, aplikacija SPIS 4 iz Glavne pisarne na vse zaposlene v
ministrstvu. Ponazorjeno je, kako je sestavljena Delovna skupina za izvedbo
informatizacije ministrstva.
Na začetku diplomske naloge sem predstavil aplikacijo SPIS 4, način dela in
sestavo aplikacije ter prednosti, ki jih ima pred drugimi sorodnimi
aplikacijami.
V prvi fazi izvedbe projekta je opisan potek informatizacije oziroma razširitev
uporabe Domino sporočilnega sistema in same aplikacije iz Glavne pisarne na vse
zaposlene na ministrstvu in uradih v sestavi ministrstva.
V drugem delu diplomske naloge sem opisal postopek izbire in določitev
prednostnih skupin uporabnikov aplikacije za izobraževanje in uvajanje v uporabi
le-te.
V tretjem delu diplomske naloge sem ponazoril katere naloge mora opraviti
delovna skupina pri reorganizaciji ministrstva in kaj vse mora narediti pri
razdružitvi Ministrstva za šolstvo znanost in šport ter združitvi delov MG, MID
in MŠZŠ v novo ministrstvo MVZT.
Okolje LN, aplikacija SPIS 4, se je izkazala z vidika uporabnika kot pregledna
in uporabnikom prijazna aplikacija, ki omogoča učinkovite rešitve pri
evidentiranju dokumentarnega gradiva, komunikaciji z elektronsko pošto, vodenju
koledarja itn. Uvedba SPIS 4 aplikacije je omogočila poenotenje dela na
ministrstvu in uradov v sestavi ministrstva ter hitro povezavo med deli
ministrstva na štirih lokacijah. Istočasno je omogočila hitro povezavo z drugimi
državnimi organi in vladnimi službami.
Andrej Odar, mentorica Barbara
Grintal
Organizacijska etika in neoliberalizem [Glej povzetek]
Čas, v katerem živimo, ko na eni strani poslušamo zgodbo o
gospodarskem uspehu, o novih družbenih vrednotah, o demokratičnosti
družbe in ko na drugi strani dnevno poslušamo o propadu novih in
novih podjetij, ko narašča koncentracija bogastva v manjšem delu
prebivalstva, vse več ljudi pa živi v revščini ali na pragu
revščine, ko v družbi čutimo vedno slabši odnos človeka do
sočloveka, ko opažamo vse več snobizma, se pričnem spraševati, ali
je vse to res le posledica sposobnosti enih in nesposobnosti drugih.
Ali pa je takšno stanje mnogokrat tudi posledica nezakonitega in
drugega ravnanja, ki ni v skladu z etiko in prav zato omogoča
povečevanje razlik med ljudmi. Obdobje, v katerem smo se znašli in
ga še vedno označujemo kot dobo tranzicije, prehoda iz sistema
samoupravne socialistične demokracije in socialističnega
gospodarskega sistema v sistem parlamentarne politične demokracije
in tržnega gospodarstva, je tudi obdobje, ko lahko vsakodnevno v
časopisju prebiramo o takšnih in drugačnih etično in moralno spornih
ravnanjih posameznikov tako v menedžmentu kakor tudi v drugih
organizacijskih oblikah in področjih družbenega življenja. Tudi to,
da je tako pri nas kakor drugod v Evropi (zelo očiten primer v
zadnjem času je na primer Nemčija) in v svetu prisoten trend
zmanjševanja socialnih pravic. Pri tem pa je kot na dlani, da v boju
za konkurenčnost podjetij, le to diktirajo najbolj brezobzirni
lastniki kapitala in menedžerji, katerim pa ni prav dosti mar njihov
odnos do sočloveka in človekovega okolja. In prav zaradi tega lahko
kujejo neslutene dobičke, medtem ko so družbe (države) ali podjetja,
v katerih etika, morala, vrednote vendarle niso le mrtve črke na
papirju, prisiljeni dosegati konkurenčnost in stabilnost prav z
zmanjševanjem obsega socialnih pravic in s tem socialne varnosti
prebivalstva oziroma zaposlenih. Zato me je ta tematika pritegnila,
saj menim, da so mnogi v tem tranzicijskem času enostavno poteptali
moralno-etične norme zaradi različnih vzrokov, največkrat pa kar
zaradi lastne koristi.
Kot nekdanjega študenta filozofije me to področje privlači kot
magnet, čigar sila se z nepravilnostmi, katere zaznavam okoli sebe,
le še povečuje. In v sklopu te diplomske naloge sem se odločil na
kratko ogledati si le nekaj točk, v katerih, menim, da kljub
poskusom etičnosti ni bil storjen korak naprej, prej korak nazaj. V
nalogi sem skušal uporabiti tako metode filozofske etike kot
empirične etike, zato se tudi kratkim teoretičnim izhodiščem ne
morem izogniti.
Diplomsko nalogo sem zasnoval tako, da sem najprej opredelil
temeljne pojme, izhajajoče iz samega naslova naloge, v nadaljevanju
pa sem predstavil, kaj etika in morala pravzaprav sploh sta, njun
izvor ter metode in na tej podlagi delitev etike, da bi tako dosegli
organizacijsko etiko, katere najvplivnejši del predstavlja prav
etika menedžerjev. Nato sem določil po mojem mnenju ključne
elemente, ki vplivajo na etičnost organizacije in posameznika v
njej. Pri tem sem se, glede na obseg naloge, odločil le za
najpomembnejše dejavnike. Teoretična izhodišča sem nato primerjal z
dogajanjem v vsakodnevnem življenju in skušal ugotoviti, koliko
skladnosti oz. koliko neskladnosti se nam izkazuje med teorijo in
prakso, kakor tudi pokazati na to, koliko je sploh možnosti za
uveljavitev etike v pogojih neoliberalnega gospodarstva in njegovih
brezobzirnih poskusih, da v nezadržnem procesu globalizacije obvlada
svet.
15. februar 2006
Barbara Šterlekar, mentor Milena Matič Klanjšček
Javna naročila [Glej povzetek]
Pomen javnega naročanja je, da država na podlagi vnaprej določenega
postopka pridobiva blago in storitve z zbiranjem konkurenčnih
ponudb, na podlagi katerih lahko izbere najugodnejšo. Tako se med
ponudniki vzpodbuja konkurenčnost in dosegajo se nižje cene, in
sicer s pomočjo zakonsko določenih načel javnega naročanja: načela
gospodarnosti, zagotavljanja konkurence med ponudniki,
transparentnosti in enakopravnosti ponudnikov. S tem Slovenija
izpolnjuje svojo obveznost do Evropske unije, saj je področje
javnega naročanja uskladila z evropskimi pravili in tako odpravila
določbe, ki so omogočale prednosti domačim ponudnikom.
Oddaja javnih naročil poteka po vnaprej določenem postopku, ki ga
predvideva Zakon o javnih naročilih, Zakon o reviziji postopkov
javnega naročanja pa omogoča pravno varstvo udeležencem v postopku.
Pravila EU z uveljavljanjem načela dostopnosti določajo, da mora
biti pravno varstvo tujim osebam dostopno pod enakimi pogoji kot
osebam določene države.
Predmet mojega raziskovanja so bila naročila male vrednosti, torej
naročila, katerih ocenjena vrednost je nižja od vrednosti določene v
Zakonu o izvrševanju proračuna RS.
V praksi je viden pojav, da imajo naročila male vrednosti svoje
pomanjkljivosti, ki jih lahko naročniki zlorabljajo in se interesno
povezujejo s ponudniki.
Jure Sever, mentor Milena Matič Klanjšček
Stres na delovnem mestu [Glej povzetek]
V diplomski nalogi sem obravnaval stres, ker je danes prisoten na
vseh področjih našega življenja. Moj namen je, da prikažem kako smo
danes vsi podvrženi stresu in kakšne so posledice, če se tega ne
zavemo pravočasno.
Vsebina diplomske naloge je razdeljena na teoretični in praktični
del. Teorija zajema že poznane teze iz prebrane literature, z
anketnim vprašalnikom pa te teze potrjujem.
Prišel sem do spoznanja, da je danes delovno okolje tisto, ki vpliva
na ljudi najbolj stresno in da se zaposleni tega zavedajo in
poskušajo s pomočjo različnih tehnik in s fizičnimi aktivnosti
ublažiti posledice.
Metka Lupše, mentor Stane Bokal
Psihoteror (mobbing) na delovnem mestu [Glej povzetek]
Časi, ko so ljudje zjutraj vstali, šli v službo, mirno naredili
svoje in prišli brezskrbno domov, so minili. Služba vse več in več
zahteva od nas. Nemalokrat se ji moramo v celoti predati. V delovnem
okolju pa ni samo ogromno dela, temveč se je treba ukvarjati tudi z
drugimi stvarmi. Kot nepridiprav se je v delovno okolje prikradel
mobing ali psihoteror, ki zaposlenim otežuje delo in povzroča
neprijetno delovno okolje.
V teoretičnem delu diplomske naloge je opredeljen pojem mobing,
vzroki za njegov nastanek, stopnje, kdo so pobudniki in kdo žrtve
ter kakšne posledice povzroča.V drugem delu naloge so analizirani
rezultati ankete, ki nam pokaže, ali se mobing pojavlja tudi v
slovenskih podjetjih, v kolikšni meri in kako se to kaže. Narejene
so tudi primerjave le-tega med štirimi podjetji, v katerih je bila
anketa opravljena. V zadnjem delu naloge sem podala nekaj predlogov
za reševanje mobinga oz. ukrepe proti mobingu na delovnem mestu.
Andreja Gutnik, mentor Stane Bokal
Spolno nadlegovanje na delovnem mestu [Glej povzetek]
Problem, ki ga bom obravnavala v diplomski nalogi, je problematika
spolnega nadlegovanja na delovnem mestu. Moj glavni cilj je bil
razložiti, kaj je spolno nadlegovanje, saj marsikdo sploh ne ve, kaj
to je. Predvsem pa je moj cilj ta, da bom s svojo diplomsko nalogo
mogoče nekomu pomagala, saj vsebuje vse definicije, predvsem pa,
kakšni so postopki prijave in na koga se lahko obrnemo v primeru
spolnega nadlegovanja.
Bila sem šokirana ob prebiranju ankete, da je bil nekdo spolno
nadlegovan, pa se tega sploh ni zavedal. Kako je to mogoče, se
sprašujete, kajne? Prav gotovo je. Ob prebiranju literature sem
ugotovila, da marsikdo bežnih dotikov in namigovanj na spolnost nima
za spolno nadlegovanje. Vse skupaj obrne na šalo, čeprav se počuti
nelagodno. In ravno to je problem, saj bežni dotiki vsekakor lahko
vodijo do vsiljenega spolnega odnosa.
V diplomsko nalogo sem uvrstila anketo, ki so jo sestavili na uradu
za enake možnosti, ki nam pokaže pravo zgodbo, in sicer, kako resna
je problematika spolnega nadlegovanja v Sloveniji.
Prebrala sem veliko literature na to temo, čeprav se druga od druge
ne razlikuje veliko. Obstajajo različne definicije spolnega
nadlegovanja; velik problem pa je to, ker nimamo
urejenega zakona.
Moj povzetek, ki sem ga potegnila iz vsega skupaj, je, da je spolno
nadlegovanje na delovnem mestu velik problem, ki kar kriči po
zakonski ureditvi. Menim, da bi si moral vsak nadrejeni ne glede na
vse obveznosti vzeti vsaj pet minut za premislek. Za premislek o
tem, kako bi delo v podjetju bolje teklo, kako bi bilo manj ljudi na
bolniški in kako zmanjšati odpovedi ter kasneje uvajati novega
delavca, torej kako prihraniti denar.
Kaj želim povedati? Če bi imelo vsako podjetje urejene zadeve glede
spolnega nadlegovanja na delovnem mestu, potem bi prihranili veliko
denarja, in sicer bi se zmanjšale zgoraj naštete posledice spolnega
nadlegovanja na delovnem mestu.
Vesna Trpin, mentor Barbara Grintal
Motivacija zaposlenih v podjetju [Glej povzetek]
Motivacija je neko vedenje, s katerim potešimo določeno potrebo. Je
nujna, če hočemo biti uspešni v življenju.
Za motivacijo drugih poskrbimo tako, da ugotovimo, katera potreba je
v določenem času pomembna za posameznika. Za samomotivacijo je
pomembno, da se lotimo stvari takoj in da ne odlašamo. Pripravimo
razpored del in se spomnimo na dobre stvari, ki nas čakajo, ko bomo
dokončali nalogo. Za pridobivanje samozavesti nam lahko pomagajo
razne sugestije, ki si jih ponavljamo v mislih.
Vodenje je proces vplivanja na ljudi za dosego ciljev v podjetju ali
organizaciji. Vsak vodja na ljudi vpliva drugače, odvisno od
osebnosti, kulture, narodne tradicije. Poznamo nekaj učinkovitih
modelov vodenja, ki ljudi motivirajo za večjo produktivnost.
Vodja bi moral zaposlene motivirati tudi s tem, da jim da možnost
sodelovanja pri nečem pomembnem. Prav občutek pomembnosti na ljudi
vpliva pozitivno in jih žene k uspehu. S pohvalo naj bi jih vodja
tudi primerno nagradil.
Sonja Gabrovšek, mentor Barbara
Grintal
Strategija trženja podjetja AMF-mineralne plošče, d.o.o. [Glej povzetek]
V diplomski nalogi opisujem tržno komuniciranje v podjetju AMF, v
katerem sem zaposlena. Pri svojem delu vsak dan sodelujem s
poslovnimi partnerji ter se ukvarjam s tekočo problematiko in z
aktualnimi projekti. Zaradi lažjega razumevanja sem najprej
predstavila matično nemško podjetje in asortiment izdelkov, ki so v
nalogi prikazani v tabeli. V nadaljevanju naloge predstavljam
delovanje hčerinskega podjetja na slovenskem trgu in na trgih držav,
nastalih na območju bivše Jugoslavije. V diplomski nalogi postavljam
pod drobnogled različne metode tržnega komuniciranja v podjetju. To
so moje vsakdanje delovne obveznosti v podjetju AMF.
Med pisanjem diplomske naloge sem dobila boljši pregled in jasnejšo
sliko delovanja podjetja AMF na trgu. Novo znanje bo pripomoglo k
mojemu še boljšemu delu in samozavestnemu nastopanju pri različnih
opravilih v podjetju.
Tea Drolc, mentor Barbara
Grintal
Tržne strategije zavarovalništva [Glej povzetek]
Pri Zavarovalnici Maribor pravijo, da je življenje kot sestavljanka.
Dan za dnem jo potrpežljivo gradimo, nato pa jo lahko uniči en sam
trenutek. Od zibelke do groba nas spremljajo raznovrstne in številne
nevarnosti, ki so neizogibna sestavina našega življenja. Nevarnosti
so nekaj, česar se človek boji, si jih ne želi, v nas vzbujajo
potrebo po varnosti, ki jo skušamo zadovoljiti. »Prihodnost pride
prej, kot jo načrtujemo,« je nekoč dejal neki filozof. Danes pa
zaradi vse bolj silovitega življenjskega tempa in nenehnih sprememb
na spokojna leta največkrat ne utegnemo misliti. Potreba po varnosti
je prihodnja potreba, ki pa jo moramo zagotoviti danes. Gospodariti
za prihodnost pomeni v sedanjosti skrbeti za to, da nam bodo v
prihodnosti na voljo sredstva za zadovoljitev naših potreb.
V svoji diplomski nalogi sem predstavila zavarovalnico in ustanove,
ki sodelujejo z njo. S primeri iz vsakdanjega življenja sem
prikazala pomen trženja v zavarovalništvu ter podrobneje opisala
pogodbo življenjskega zavarovanja. V nadaljevanju sem se
osredotočila na zavarovalnega zastopnika in prikazala, kako se mora
organizirati in kakšna znanja so potrebna za uspešno upravljanje
tega posla.
20. april 2006
Jasmina Adilovič, mentor Stane Bokal
Motivacija za delo
[Glej povzetek]
Namen motivacije je, da pripravimo ljudi, da bodo hitreje delali,
da bo delo opravljeno kvalitetno in da bodo tudi sami zadovoljni s
tem. Motivacija je torej pozitivni proces, s katerim želimo
spodbuditi delavce k boljšemu delu, da bi pri tem tudi sami uživali
ter bili neodvisni od drugih.
Cilj in namen diplomskega dela, empirične raziskave zadovoljstva
zaposlenih je, ugotoviti zadovoljstvo zaposlenih, probleme oziroma
pomanjkljivosti v motivaciji, izboljšanje uspešnosti motivacije ter
svetovanje vodstvu podjetja, na kakšen način lahko poveča
motiviranost zaposlenih. Predpostavke in omejitve: po Herzbergu sem
predpostavljala, da so nujen pogoj za uspešno delovanje motivatorjev
zadovoljni higieniki. Zadovoljen higienik pa je takrat, ko ima le ta
visoko ocenjeno aritmetično sredino ter nizko variabilnost
odgovorov.
Diplomsko delo je sestavljeno iz štirih poglavij. V prvem poglavju
predstavljam motivacijo na splošno, pojem o motivaciji in opredelim
razliko med besedo motivacija in manipulacija. V drugem poglavju
predstavljam motivacijske teorije in njihovo uporabnost, v
naslednjem poglavju pa motivacijske dejavnike: plačo kot pomemben
motivacijski dejavnik, predstavljam pa tudi letni razgovor oziroma
kako se pripraviti na letni razgovor. Diplomsko delo zaključujem z
raziskavo zadovoljstva zaposlenih z delom v podjetju AS AN d.o.o. V
tem delu poskušam združiti teoretični del s praktičnim, s poudarkom
na Herzbergovi dvofaktorski teoriji. Moj namen raziskave je bil
svetovati vodstvu podjetja, kako odpraviti zaznana problemska
stanja, ki so se pokazala na podlagi rezultatov ankete ter na kakšen
način zvišati motiviranost zaposlenih.
Roman Štefanič, mentorica Danica Cedilnik
Pomen poznavanja temperamentov
[Glej povzetek]
Omenjena tema zadeva prav vsakega posameznika, neodvisno od
poklica, ki ga opravlja, starosti in izobrazbe. Lahko je v pomoč pri
spoznavanju samega sebe in drugih ter nadaljnjemu pozitivnemu
razmišljanju, odpravljanju morebitnih napak in celo kot vodilo pri
izboljševanju medsebojnih odnosov, to pa so tudi glavni razlogi za
izbiro teme. V diplomskem delu se mi je zdelo smiselno navesti
najprej že nastale teorije o temperamentih in ugotovitve ter razlage
različnih avtorjev kot izhodišče za nadaljnje delo. V osrednjem delu
so opisane značilnosti štirih, vse do danes najbolj razširjenih in
uveljavljenih tipov temperamenta, kot so sangvinik, kolerik,
melanholik in flegmatik, ter značilnosti kombinacij med njimi.
Zaradi nemalokrat napačne interpretacije pojma »temperament« so
opisani tudi pojmi kot so osebnost in čustva, ki jih pogosto
povezujemo z njim. Sledi na podlagi izkušenj podprt lasten pogled,
subjektiven opis, ki izžareva trenutno razmišljanje o pomenu in
problemih, ki so povezani z izbrano temo. Bralcu torej ponazori
teorije in raziskave, hkrati pa mu omogoča odprtost pri razmišljanju
in odločitvah.
Nina Kovačič, mentorica Danica Cedilnik
Cikcak po pravopisu [Glej povzetek]
V svoji diplomski nalogi sem analizirala priročnik Cikcak po
pravopisu gospe Danice Cedilnik. Omejila sem se na glavna poglavja,
ker bi sicer presegla predpisano število strani diplomskega dela.
Obravnavala sem naslednja poglavja: velika in mala začetnica,
pisanje skupaj, narazen, z vezajem, ločila, in sicer vejica, pogoste
napake v oblikoslovju in na koncu sem dodala slovarček ustreznejših
izrazov. Navajala sem bistvena pravila iz Cikcaka, razložila pa sem
jih na svojih primerih. Sledi še intervju z avtorico Cikcaka, Danico
Cedilnik. Zadnje poglavje pa je analiza že izdelanih poslovno-uradovalnih
dopisov, kjer sem ugotovila pravopisne napake in jih ustrezno
popravila.
Tanja Latinovič Bešo, mentorica Hermina Krajnc
Vpliv kulturnih razlik v poslovnem komuniciranju [Glej povzetek]
Diplomska naloga obravnava kulturne razlike v poslovni
komunikaciji. Glede na to, da se zelo veliko slovenskih podjetij
(samo izvoznikov je okoli 2700) odloča za poslovanje z bosanskimi in
da še nikjer nisem zasledila, da bi se kdo odločil za to tematiko,
sem sklenila, da bom pisala o kulturnih razlikah in razlikah v
načinu komuniciranja v poslovni praksi Slovencev in Bosancev.
Prvi del naloge je sestavljen iz teorije. Vsebuje poglavje, kjer so
opisani pomen in oblike besednega in nebesednega poslovnega
komuniciranja. Nato sledi opredelitev in sestavine kulture ter
vplivi kulture na način komuniciranja. V petem poglavju pa so
opisani načini, kako se soočiti s kulturnimi razlikami.
Drugi del naloge je praktičen oziroma vsebuje opis kulturnih
značilnosti prebivalcev BiH in predstavlja nekakšno brošuro, kjer so
opisani vsi pomembnejši kulturni dejavniki, s katerimi se mora
seznaniti vsakdo, ki želi vzpostaviti stik z Bosanci. Za lažjo
predstavo in razumevanje sem v tem delu dodala še nekaj slik, ki
jasno prikazujejo, o čem sem pisala, na koncu pa sem naredila še
krajši povzetek tega poglavja. Celotna naloga je za lažjo
predstavitev podkrepljena s slikami in diagrami.
Nalogo sem želela napisati v empirični obliki, toda slab odziv
podjetij mi tega ni omogočil, saj se jih je za sodelovanje odločilo
le malo; kljub temu sem anketo vključila v nalogo in v desetem
poglavju komentirala rezultate ter podala svoje mišljenje o njej. Na
koncu sem se dotaknila še teme, ki obravnava kulturo in danes zelo
aktualno temo, globalizacijo.
Izdelava naloge mi je v mnogih pogledih odprla oči; temeljiteje sem
se seznanila s stvarmi, za katere sem mislila, da jih že poznam. Ko
se podajamo v sodelovanje s tujimi kulturami, ne smemo tega vzeti
kot avanturo, ampak se moramo nanj zelo dobro pripraviti, če želimo
doseči uspeh.
V diplomski nalogi so predstavljeni elementi neverbalne
komunikacije, ki imajo velik pomen tako v vsakdanjem življenju kot
tudi v poslovnem svetu.
Ker sem želela ugotoviti, kolikšen pomen ima neverbalna komunikacija
pri ljudeh, s katerimi vsakodnevno komuniciram, sem se v diplomski
nalogi lotila raziskave o namenu, načinih in ciljih tovrstnega
poslovnega komuniciranja.
V ta namen sem s tega področja najprej proučila obsežno literaturo,
nato pa med različno starostno in izobrazbeno populacijo ljudi
izvedla anketo, ki je dala podobne rezultate kot že nekaj prejšnjih,
obstoječih raziskav.
V diplomski nalogi ugotavljam, da moramo poslovni svet obvladovati
tako z znanjem kot tudi z verbalno in neverbalno komunikacijo. To,
čemur rečemo uspeh, je vedno skupek vseh dejavnikov.
Lucija Gradišek Leban, mentorica Barbara Grintal
Etika managementa v posredovanju z nepremičninami [Glej povzetek]
V diplomski nalogi sem obravnavala temo o etiki in menedžmentu.
Najprej sem opredelila pojme etike in jo povezala v poslovni svet.
Nato sem predstavila etiko menedžmenta ter opredelila in predstavila
nepremičnine in dejavnost poslovanja z nepremičninami. Opredelila
sem odločanje v menedžmentu, predstavila sem sodila za odločanje ter
podala izboljšanje in obvladovanje etike v menedžmentu pri
posredovanju v prometu z nepremičninami.
Lidija Boštic, mentorica Barbara Grintal
Organizacija in vodenje v gasilskih organizacijah
[Glej povzetek]
V diplomski nalogi sem najprej predstavila gasilsko službo, njen
zgodovinski razvoj ter organizacijo. V nadaljevanju sem pojasnila
pojem javne gasilske službe in predstavila nosilce, naloge in cilje
gasilske službe. Nato sem predstavila planiranje in vodenje gasilske
službe. Na koncu pa sem predstavila svoja stališča do problemov, ki
se pojavljajo, in zaključila s pogledom in načrti za prihodnost
gasilske službe.
Obravnavani cilji sistema, naloge, ukrepi, razpoložljive sile, kar
jih premoremo, med drugim javna gasilska služba, dajejo vtis dobrega
organiziranja in samega delovanja. Tako se naš sistem lahko primerja
z drugimi evropskimi sistemi za zaščito in reševanje. Pomemben vidik
vsega tega je, da so ljudje pripravljeni na preventivo, v slučaju
naravnih nesreč in drugih nesreč pa na kurativo.
Sebastijan Mihalic, mentorica Barbara Grintal
Način reševanja konfliktov v organizaciji
[Glej povzetek]
Cilj diplomske naloge je prikazati pomen načina reševanja
konfliktov v organizaciji.
Obravnavana tema bo vsebovala proučevanje organizacijske strukture
organizacije, predvsem pa proučitev področja konfliktov v
organizaciji.
Odnosi v organizaciji so ključnega pomena, saj odločajo o izvajanju
nalog za dosego ciljev organizacije in so eden od dejavnikov
konkurenčnosti organizacije. Konflikti kot odnosi so razsežnost, ki
lahko opredeljuje ključne značilnosti odnosov v organizaciji.
Predpostavka naloge je, da uspešna odprava konfliktov v organizaciji
vpliva na pozitivno uspešnost delovanja organizacije in obratno, da
neuspešna odprava konfliktov v organizaciji pomeni neuspešno
delovanje organizacije. Metode in tehnike proučevanja v diplomskem
delu so opisna zvrst raziskovanja in uporaba sekundarne analize za
analizo teorij predvidene vsebine. Diplomska naloga prikazuje pomen
načina reševanja konfliktov v organizaciji, kje so najpogostejši
vzroki za nastanek konfliktov, kako vplivajo na uspešnost in
delovanje organizacije ter katere načine reševanja uporabimo za
odpravo le-teh. Pri tem je ugotovljeno, da vsebina reševanja
konfliktov ni linearna in enoznačna. Konflikt sam po sebi namreč ni
nujno dejavnik slabosti organizacije.
15. junij 2006
Tina Gutnik, mentorica Hermina Krajnc
Reševanje konfliktov v organizaciji
[Glej
povzetek]
V diplomski nalogi sem se lotila teme, ki je v sodobnem poslovnem svetu zelo
pomembna.
Človek porabi pretežni del svojega časa za sprejemanje in posredovanje
informacij ali kot pravimo, za komuniciranje. Če komunikacija ni primerna, je
pomanjkljiva ali je sploh ni, se to odraža v delovanju človeka, njegova notranja
motivacija je majhna ali je sploh ni. Takšno počutje pri ljudeh pospešuje željo
ali pa verjetnost, da bodo povzročali konflikte.
Konflikt je beseda, ki nam ponavadi vzbudi negativne asociacije. Prva dobra
stran konfliktov je v tem, da kažejo na prisotnost človekovih hotenj, da
spremenijo obstoječe stanje. Druga dobra stran konfliktov je, da zahtevajo
rešitve. Pri reševanju konfliktov je pomembno vedeti, da prav vsaka rešitev
nujno in vedno privede do sprememb. Ljudje se spremembam, če je le mogoče, raje
izogibajo, in se verjetno tudi za to poskušajo izogniti konfliktom.
Sprejemljivost za spremembe, ki jih predstavlja rešitev nekega konflikta, lahko
vpliva na pripravljenost za reševanje konflikta. Človek si mora sprememb želeti
in z njimi bo lahko rešil konflikt.
Osnova za preprečevanje konfliktov v podjetju je gotovo boljša komunikacija v
vseh smereh in na vseh nivojih, tako po vertikali kot horizontali, zato bi to
morala biti ena ključnih nalog službe za ravnanje z ljudmi v podjetju. Boljšo
komunikacijo dosežemo na različne načine, od izobraževanj, treningov, pogovorov,
izredno dober mehanizem so letni razgovori, spremljanje zadovoljstva zaposlenih
– merjenja organizacijske klime.
Zala Polončič, mentorica Danica Cedilnik
Tkem svojo življenjsko mrežo
[Glej
povzetek]
V diplomski nalogi sem obravnavala gradnjo življenjske mreže v
katero sem vtkala vrednoto ljubezni, morale, zdravja, športa, zdrave
prehrane, dela, prijateljstva, poslovno-uradovalnega dopisa ter
poslovne komunikacije. Moj namen je bil, da predstavim svoje
vrednote v sistemu življenjske mreže, ki mi bo v življenju omogočala
ravnovesje in uspešnost. Svoje osebne vrednote sam preučevala v
literaturi. Vsako vrednoto sem strokovno predstavila, dodala pa sem
svoj osebni vidik. Ugotovila sem, da je mreža stkana iz teh vrednot
dovolj utemeljena v teoriji in uresničljiva v praksi.
Novo! Cilj izobraževalnega
programa je pridobitev višje strokovne izobrazbe za naziv
inženir/ka mehatronike Študentje/študentke si med izobraževanjem
pridobijo široko in poglobljeno strokovno-teoretično in praktično
uporabno znanje iz mehatronike.
Novo: poleg
Ljubljane odslej tudi v Portorožu!
Cilj izobraževalnega programa višjega strokovnega izobraževanja je izobraziti inženirja s strokovno-teoretičnim in praktično-uporabnim znanjem za urejanje prostora s poudarkom na načrtovanju, gradnji, obratovanju in vzdrževanju infrastrukture.
Novo!
Cilj izobraževalnega programa je pridobitev širokega in poglobljenega strokovno-teoretičnega in praktično uporabnega
znanja iz računovodstva.