Sledi seznam diplomantov in povzetki diplom
VSŠ programa komercialist na zavodu IZRAZ, Ljubljana v
študijskem letu 2005/2006. Diplomanti so
zbrani po terminih zagovora diplomskega dela:
10. december 2007
Roman Štrovs, mentorica Marina Vodopivec
NAKUP IN PRODAJA UMETNIŠKE SLIKE [Glej povzetek]
Področje nakupa in prodaje
umetniških slik je v Sloveniji še neraziskano. Slikarstvo, kot
smer v umetnosti, se pri nas sooča s skromnimi materialnimi
sredstvi za svoje napredovanje. Raziskovanja nakupa in prodaje
umetniških slik sem se lotil s predpostavko, da je ta dejavnost
skromna. Svojo predpostavko in iskanje poti umetniških slik do
kupcev sem raziskoval s pomočjo anketnega vprašalnika in analizo
anketnih odgovorov ter dopolnil z intervjujem lastnika prodajno –
razstavne galerije. Ključne ugotovitve raziskave in analize so v
dejstvih, da je anketirancem najbolj všeč motiv pokrajine in
tihožitja na umetniški sliki, ter da so za nakup umetniških slik
pripravljeni odšteti do 200 EUR letno. Pomembna ugotovitev
raziskave je tudi v spoznanju, da anketiranci gredo na razstave,
kjer se seznanijo s sporočili slike in avtorja ter posredno z
likovno umetnostjo. Ugotovitev ankete se odraža tudi v dejstvih,
da je anketirancem motiv nakupa umetniške slike največkrat lastno
veselje do slike, slikarstva ali avtorja umetniške slike. Po
mnenju anketirancev na prodajo umetniških slik najbolj vplivajo
razstave umetniških slik in priporočila znancev s tem, da nakup
umetniških slik najpogosteje opravljajo pri slikarju. Po pogledu
na celotno diplomsko delo sem prišel do spoznanja, da je za
kulturno nekultivirane slovenske množice umetniška slika nekaj
oddaljenega in nepotrebnega. Relativno majhno število kulturnih
zanesenjakov pa predhodno spoznanje rahlo omili.
Albert Koščak, mentorica Anita
Jelen-Žmitek
EMBALAŽA KOT ODPADEK
[Glej povzetek]
Embalaža predstavlja v današnjem času mogočno industrijo. Že davno
je presegla svoj obrobni pomen, ko je bila njena edina funkcija
zgolj zaščita izdelka. Danes se embalaži, poleg njene komercialne
funkcije, posveča največ pozornosti, ko le-ta pristane na smetišču.
V Sloveniji smo se s problematiko odpadne embalaže začeli resneje
ukvarjati s pristopanjem v Evropsko Unijo.
V diplomskem delu sem želel osvetliti tematiko ravnanja z embalažo
in odpadno embalažo. Na začetku so predstavljeni osnovni pojmi o
embalaži ter odpadkih, sledi poglavje o ekologiji in njenem pomenu v
Evropski Uniji. V nadaljevanju so prikazani načini reševanja,
oziroma optimiziranja odpadne embalaže, podrobneje je predstavljena
družba SLOPAK d.o.o., na koncu pa lahko vidimo kako so se s tovrstno
problematiko soočile nekatere države EU.
Sklenemo lahko da je ključna težava glede odpadne embalaže v
ločevanju odpadkov in v pomanjkanju ozaveščenosti potrošnikov o
nujnosti ločevanja. Glede odpadne industrijske embalaže dosegajo
ozaveščenost dežele, članice EU, kjer je to urejeno s predpisi,
izziv pa predstavlja, kako doseči večji delež pri odpadni komunalni
embalaži. V Sloveniji bi veljalo posnemati model iz Nemčije in še
nekaterih drugih držav, kjer tista gospodinjstva, ki ločijo več kot
polovico odpadkov, plačajo pol manjši račun.
Načeloma ne bi smelo biti z embalažo nobenih težav, če bi bila vsa
ločeno zbrana, saj je možno vse materiale predelati. Pričakovanja
so, da v nekaj letih ne bo več potrebno plačevati za zbiranje in
predelavo, temveč bo to donosen posel.
17. december 2007
Bogdan Simič, mentorica Barbara Grintal
Projekt uvajanja aplikacije celovit pogled na stranko
[Glej povzetek]
Hiter razvoj računalniške tehnologije in informacijskih
sistemov narekuje tako Novi Ljubljanski banki kot tudi drugim
podjetjem vedno nove nadgradnje. V Novi Ljubljanski banki so tako
prišli do točke, ko imajo celo vrsto različnih baz podatkov, ki so
vezane na posamezne storitve, nimajo pa celostnega pregleda nad
stranko. Zato so se odločili za projekt, s katerim bodo uvedli novo
aplikacijo, ki bo združila vse obstoječe in omogočila nadaljnje delo
iz le ene. V projekt so vključeni zaposleni iz različnih področij v
banki. Vodenje in koordinacijo so prevzeli v Sektorju za marketing
in tržne raziskave, pripravo podatkov in obstoječih aplikacij v
Sektorju za tehnološko podporo, pripravo dokumenta Uporabniških
zahtevkov v Poslovni mreži ter samo izgradnjo aplikacije zunanji
izvajalec SRC.SI d.o.o. Projekt uvajanja aplikacije Celovit pogled
na stranko, ki ga izvajajo v Novi Ljubljanski banki, je obdelan z
vidika priprave Uporabniških zahtevkov. Za pripravo tega dokumenta
je bilo potrebno proučiti obstoječe postopke, opraviti vrsto
razgovorov z ozko specializiranimi sodelavci za posamezne storitve
ter ugotovitve prevetriti in dokumentirati na za to posebej
pripravljenih delavnicah. Aplikacija bo omogočila, da se bo v
osnovnem programu spremljalo vse, kar se s stranko v razmerju z
banko dogaja. Priprava Uporabniških zahtevkov je zajela celotno
ponudbo bančnih storitev, ki so obdelani po posameznih skupinah
storitev. Aplikacija bo velika pridobitev in jo v Poslovni mreži že
težko pričakujejo. Že prva verzija pa je pokazala, da bo zadeva v
praksi zelo uporabna.
14. februar 2008
MATEJA NOVAK, mentorica Barbara Grintal
Poslovni načrt [Glej povzetek]
Kot cilj diplomskega dela je podana predstavitev nabavnega
postopka od sprožitve potrebe po nekem repromaterialu do prejema
tega materiala v Iliriji. Dejstvo je, da se nabava lahko gleda z
dveh plati. Po eni strani nabava ne ustvarja dodane vrednosti, po
drugi pa lahko podjetje s pravilno nabavo ustvari velike prihranke.
Pregovor, da prodajnik ne more prodati izdelka tako drago, kot ga
nabavnik lahko poceni kupi, drži kot pribito.
Metode, ki so bile uporabljene, izhajajo predvsem iz mojega
poslovnega okolja. Uporabljene so bile izkušnje, istočasno so bile
zbrane informacije in podatki iz različnih informacijskih virov.
Prioritetni viri so bili sama spletna stran podjetja, predvsem
intranet ter pogovori s sodelavci z različnih področij, in preostala
literatura.
Notranja komunikacija med različnimi službami je nujna. Nepisano
pravilo hiše je, da so ljudje v prodajnem oddelku pod večjim
pritiskom kot v nabavnem. Nadaljevanje tega pravila je prikazano v
nagrajevanju, ki prodajno službo favorizira v primerjavi z nabavno
službo. Vendar je pri tem prisotna želja po gradnji in nenehnemu
razvijanju znanja, ki bi rezultirala v večjo težo dela. Ta pa vodi k
pokrivanju pomembnejšega delovnega mesta. Človek je v hudem
konkurenčnem okolju uspešen le takrat, ko se nenehno izpolnjuje in
dodatno strokovno izobražuje.
11. april 2008
KARMEN BREGAR, mentor Barbara Grintal
ZBIRNI TRANSPORT V PODJETJU VIATOR & VEKTOR D.D.
[Glej povzetek]
Diplomsko delo govori o transportu, brez katerega si tržnega
gospodarstva ne da predstavljati. Izpostavljen je predvsem zbirni transport, ki
je ena najbolj razširjenih oblik prevoza kosovnih pošiljk. Boniteta se kaže v
pridobitvi čim hitrejše, varnejše ter cenovno ugodne transportne storitve.
V osredjem delu je predstavljeno podjetje Viator & Vektor, ki koristi te
storitve in ima na tem področju že kar nekaj izkušenj.
V nadaljevanju diplomskega dela je opisan zbirni transport v omenjenem podjetju,
ter njegove prednosti in slabosti. Z zbirnim transportom, ki je ena izmed
cenejših transportnih storitev, naj bi bili kos vse bolj prisotnim razmeram
globalizacije, ostri konkurenci ter vedno bolj specifičnim zahtevam in željam
kupcev. Vse to narekuje podjetjem, da spremenijo način poslovanja, hkrati pa jim
nudi možnosti, kako na drugačen način doseči večjo učinkovitost.
Na koncu je prikazan konkretni primer uvoznega zbirnika v podjetju Viator &
Vektor, ter predlogi za izboljšavo le-tega.
Diplomsko delo predstavlja poslovni načrt podjetja N. N.,
proizvodnja in trgovina, d.o.o.
V prvem delu je predstavljena uporabnost poslovnega načrta iz različnih virov in
literature.
V osrednjem delu diplomsko delo sledi strukturi poslovnega načrta podjetja N.
N., in sicer s povzetkom poslovnega načrta, z opisom podjetja, s tržnimi
raziskavami, proizvodnega postopka, z marketingom, menedžmentom, s finančnim
načrtom, z oceno tveganj in problemov ter s terminskim planom. V delu naloge o
proizvodnem postopku je izpostavljena potencialna naložba podjetja N. N., d. o.
o. in njeni možni učinki na prihodnost imenovanega podjetja.
V zadnjem delu diplomskega dela so predstavljene predvidene ugotovitve in
rezultati, pridobljeni iz primera umestitve novega stroja v proizvodnjo.
KARMEN BIZANT, mentor Barbara Grintal
LOGISTIKA SKLADIŠČENJA PODJETJA ECOT D.O.O
[Glej povzetek]
Diplomsko delo govori splošno o logistiki skladiščenja in
nato o praktičnem primeru logistike skladiščenja podjetja Ecot d.o.o.
Skladiščenje je pomemben del logističnega procesa, saj omogoča reševanje
problemov pri časovnih in prostorskih razlikah. Skladiščnik mora biti izjemno
natančen pri izvajanju svojih nalog in upoštevati tudi varnostne predpise. V
diplomskem delu so opisane vse faze skladiščenja in obveznosti vseh zaposlenih v
skladišču, ki so pomembne za izvajanje uspešne skladiščne logistike.
Izpostavljena sta tudi standard kakovosti ter standard ravnanja z okoljem, ki
omogočata podjetju večjo prepoznavnost in konkurenčnost. Nazadnje so podani
nekateri predlogi za izboljšavo logistike skladiščenja v podjetju Ecot d.o.o.
Metodologija za sestavo diplomskega dela zajema zbiranje gradiva iz različnih
publikacij in internetnih virov na temo logistike skladiščenja, ustne vire
zaposlenih v podjetju Ecot d.o.o., kot tudi uporabo lastnih delovnih izkušenj.
MARIJA MAJA HOČEVAR, mentor Barbara Grintal
ORGANIZIRANJE PODJETJA
[Glej povzetek]
Organizacija, bi na kratko rekli, je kakršnakoli skupina
ljudi, ki žele doseči cilje, ki jih kot posamezniki ne bi mogli doseči. Seveda
se organizacije med seboj razlikujejo po specifičnih ciljih, ki jih žele prej
ali slej uresničiti. Da bi vsaka od njih uspešno dosegla zastavljene in
pričakovane cilje, je potrebno poznati teoretične osnove pojmov organizacija,
organiziranje ter podjetje ter izbrati strukturo organiziranosti, ki bo
ustrezala in dopolnjevala namen ustanovitve podjetja. V diplomskem delu so
podane te teoretične osnove iz znanstvene literature in prišla do zaključka, da
je potrebno poznati vse dejavnike, ki utegnejo vplivati na obstoj in razvoj
podjetja, preden se le-to ustanovi. Seveda pa mora biti podjetje skozi svoj
razvoj pripravljeno se prilagajati nastalim spremembam v okolju in znotraj
organizacije, ter po potrebi spreminjati svojo strukturo organiziranosti.
Moj cilj v diplomskem delu je opredeliti organizacijo ter prikazati od česa vse
je le-ta odvisna, predlagati oblikovanje okoliščinam primerne organizacije, saj
je zaradi spreminjanja vplivnih dejavnikov potrebno neprestano preverjanje
elementov organizacije ali analiziranje in posledično njeno spreminjanje ali
preoblikovanje.
KLAUDIJA BRANK, mentor Barbara Grintal
PROJEKTNO DELO V PODJETJU KD INVESTMENTS D.O.O
[Glej povzetek]
V diplomskem delu je predstavljen projekt kot enkratna naloga
v organizaciji KD Investments
d. o. o., ki se ukvarja z upravljanjem vzajemnih skladov. Podjetje je v
zgodovino zapisano kot družba za upravljanje, ki upravlja najstarejši vzajemni
sklad in ima največ premoženja v upravljanju.
Diplomsko delo obravnava projekt prenosa arhivskega gradiva k organizaciji, ki
se ukvarja z arhiviranjem, in prehod iz klasičnega arhiviranja v elektronsko
obliko.
Opisan je potek od začetka projekta, in sicer izbira arhivarja do dejanskega
prehoda v elektronsko arhiviranje. Diplomsko delo je prikazano je kot
preučevanje podatkov iz literature in študija primera.
Projektno delo je v velikem razcvetu in podjetja se vse bolj nagibajo k takemu
načinu delovanja, vendar se premalo zavedajo, da uspešnost takega načina
delovanja ni odvisna samo od vodilnih, pač pa predvsem od zaposlenih, ki delajo
na projektu.
AZRA KULAUZOVIĆ, mentor Janez Kolar
STRES NA DELOVNEM MESTU
[Glej povzetek]
Danes je trg neizprosen do vsakega, zato je potrebno dati vse od
sebe. Stresu smo izpostavljeni povsod, na delu, v šoli, na ulici in
celo doma. Simptomi stresa se kažejo v slabosti, razdražljivosti,
pozabljivosti. Takrat, ko nastopi stres, si lahko pomagamo, če
poznamo njegove simptome in ga odpravimo z različnimi tehnikami
sproščanja, kot so meditacija, relaksacija ali samo kavica z dobrim
prijateljem. Stres ima lahko fiziološke, psihološke in vedenjske
posledice. Fiziološki stres je zelo nevaren, saj lahko vodi v smrt,
kaže pa se v krvnožilnih motnjah in srčnih napadih. Psihološke
posledice so negativno občutje in čudna razpoloženja. Vedenjske
posledice se kažejo v slabih navadah in bolniških dopustih.
Diplomsko delo govori o stresu kakšen je njegov pozitiven in
negativen učinek, kakšne so posledice stresa, simptomi stresa, in,
najpomembnejše, kako ga odpraviti v organizaciji in individualno. Na
podlagi prebrane teorije je izvedena anketa v podjetju (v
nadaljevanju XX) d. o. o. in ugotovljeno je da zaposleni čutijo
stres.
ALENKA NEŽMAH, mentor Barbara Grintal
ORGANIZACIJA ČASA NA DELOVNEM MESTU
[Glej povzetek]
Tema diplomskega dela je organizacija časa na delovnem mestu. V
njem je podrobneje predstavljen koncept upravljanja časa, ki omogoča
učinkovitejšo izrabo časa in prevzem nadzora nad svojim početjem, z
namenom, da bi pripomogli k izboljšanju storilnosti, napredovanju
proti ciljem, zmanjšanju stresa ter ravnovesju med delom in zasebnim
življenjem.
V nadaljevanju diplomskega dela so opisane težave pri upravljanju
časa. Navedene so najpogostejše časovne pasti. To so motnje in
ovire, ki speljujejo čas in otežujejo dosego ciljev. Potrebno jih je
najprej prepoznati, nato poiskati njihove vzroke ter podati možne
rešitve.
V osrednjem delu so prikazane in pojasnjene metode učinkovitega
obvladovanja časa. Kot najprimernejše orodje za uspešno analizo
časa, je opisana metoda uporabe dnevnika aktivnosti, s katero se
ugotavlja, kako čas trenutno porabljamo.
Z analizo delavnika so prepoznana problematična področja. V zadnjem
delu je prikazan načrt ukrepov. Posameznim časovnim zadregam so
poiskani vzroki in predlagane možne rešitve ter ukrepi.
TOMAŽ WEIFFENBACH, mentor Barbara Grintal
EAN KODA IN NJENA SLEDLJIVOST V SDC ZALOG
[Glej povzetek]
Vedno večja konkurenca in zmanjševanje stroškov, tudi
logističnih, silijo organizacije v posodabljanje poslovnih procesov.
Hkrati se svet spopada s pojavom vedno novih živalskih in
rastlinskih bolezni ter nevarnostjo namernih in nenamernih okužb
prehrambenih izdelkov za ljudi in živali. Če se vse to sešteje,
potem nujno potrebujemo preproste, učinkovite in relativno poceni
metode ter orodja za identifikacijo in sledljivost blaga in
storitev.
Diplomsko delo je napisano predvsem na podlagi izkušenj,
pridobljenih s praktičnim delom in znanjem. Osredotočeno je na
sledljivost in identifikacijo blaga v skladiščno-distribucijskem
centru hlajenega blaga v Zalogu.
Vsakdanje delo nam razkriva različne težave, ki se med drugim
nanašajo tudi na EAN kode. Te težave nastanejo predvsem takrat, ko
zaradi različnih razlogov čitalnik črtne kode ne prebere oziroma je
ne zazna. Takrat je ključnega pomena za odpravo nepravilnosti stik z
dobavitelji. V diplomskem delu so podani tako predlogi za
učinkovitost označevanja blaga kot tudi rešitve za odpravo napak, ki
nastanejo pri označevanju in sledljivosti izdelkov.
Z rastjo skupine Mercator in širitvijo ponudbe prodajnih izdelkov se
tudi ta družba spopada z nalogo zmanjševanja stroškov in povečanjem
učinkovitosti sledljivosti.
JANČAR JURE, mentor Janez Kolar
TIMSKO DELO V ORGANIZACIJI
[Glej povzetek]
Diplomsko delo govori o poslovnih procesih v sodobnih
organizacijah ter o vlogi, ki jo ima timsko delo glede na
spremenjene pogoje poslovanja. O pomenu timskega dela se danes
veliko govori, kljub temu pa v poslovni praksi slovenskih
organizacij zasledimo le malo tovrstnega dela. Vzrok malega števila
timov je v tem, da za njihovo oblikovanje slovenska podjetja še niso
dovolj usposobljena, saj jih večina še vedno temelji na
tradicionalni, hierarhični strukturi, ki zavira njihovo uspešnost in
nemalokrat celo ogroža njihov obstoj.
Globalna ekonomija in hitro spreminjajoči se trgi pa zahtevajo hitro
odzivnost podjetij, tako da preživijo le tiste organizacije, ki so
osredotočene v prihodnost, kar izražajo z minimalnimi hierarhičnimi
ravnmi, poudarjenim timskim delom, razpršeno močjo odločanja in
pravilnim odnosom do zaposlenih.
4. junij 2008
BEČIĆ ZEMINA, mentorica Anita Jelen-Žmitek
ŽIVLJENJSKA ZAVAROVANJA V SLOVENIJI
[Glej povzetek]
Življenjsko zavarovanje je v današnjem času pomembno za vsakogar.
Že danes je potrebno razmišljati, kaj bi se zgodilo, če nas jutri ne
bi bilo več. Z življenjskim zavarovanjem zagotovimo svoji družini
finančno varnost v primeru smrti, zagotovimo svojim otrokom primerno
izobrazbo in prav tako lahko z njim poskrbimo za svoje življenje po
upokojitvi.
Diplomsko delo govori o življenjskih zavarovanjih v Sloveniji,
predvsem pa podrobneje opisuje življenjska zavarovanja za primer
smrti in doživetja ter naložbena življenjska zavarovanja. V njem so
predstavljene tudi razlike in skupne značilnosti pri omenjenih
oblikah zavarovanja.
Na podlagi prebrane literature v diplomskem delu ugotavljam, da v
današnjem času klasično življenjsko zavarovanje izgublja svoj pomen,
saj so ljudje zaradi hitre rasti cen in s tem povezanim dražjim
življenjem vse bolj naklonjeni različnim vrstam naložbenih
zavarovanj, v katerih imajo možnost doseganja potencialno višjega
donosa.
KRIŠTOF MATEJ, mentor Janez Kolar
ZAPOSLENI IN MOTIVACIJA
[Glej povzetek]
Diplomsko delo govori o motivaciji s katero se srečujemo skoraj
pri vseh opravilih in je od nje odvisno, kako dobro bomo nalogo
speljali. V diplomskem delu je raziskano kaj je motivacija in kakšen
vpliv ima na nas.
Diplomsko delo se začne s splošno razlago, kaj pojem motivacija
sploh predstavlja in nadaljuje z razlago različnih motivacijskih
teorij. Srečuje se tudi z motivacijskimi dejavniki, to so tisti, ki
motivirajo človeka, da opravi določeno aktivnost, in jih tudi
dodatno opisuje.
Glavni del te naloge pa je raziskava o motivaciji osebja v določenem
podjetju. Tu je z anketo in analiziranjem rezultatov, ki so bili
pridobljeni na podlagi rešenih anket, ugotovljeno kakšno je stanje v
podjetju in kako se počutijo zaposleni. Na podlagi rezultatov so
predlagane določene rešitve, kako stanje v podjetju izboljšati.
Cilj izobraževalnega programa višjega strokovnega izobraževanja je izobraziti inženirja s strokovno-teoretičnim in praktično-uporabnim znanjem za urejanje prostora s poudarkom na načrtovanju, gradnji, obratovanju in vzdrževanju infrastrukture.
Cilj programa je izobraziti ekonomiste komercialnega poslovanja z dovolj
širokim strokovno-teoretičnim in praktično uporabnim znanjem.
Študentje pridobijo široko in
poglobljeno strokovno-teoretično in praktično uporabno znanje iz
organizacije in sodobnega pisarniškega poslovanja.