Sledi seznam diplomantov in povzetki diplom
VSŠ programa komercialist na zavodu IZRAZ, Ljubljana v
študijskem letu 2008/2009. Diplomanti so
zbrani po terminih zagovora diplomskega dela:
Reklamacija je izraz
nezadovoljstva kupca in hkrati pomemben vir informacij. Dejstvo
je, da se je motiti in delati napake človeško, vendar prisluhniti
kupcu, sprejeti njegova razočaranja, se potruditi in popraviti
napake pa je prihodnost podjetja - pravzaprav je kupec edino, kar
imajo.
AIDA SEDIĆ, mentorica BARBARA
GRINTAL
NALOŽBENA ŽIVLJENJSKA ZAVAROVANJA
[Glej povzetek]
Finančna zadolževanja in prenašanje skrbi za varnost z države na
posameznika nas je privedlo k poglobljenemu poznavanju finančnih
storitev in produktov, ki zagotavljajo zaščito posameznika in
njegovih najbližjih. Ob široki paleti bančno-zavarovalnih produktov
so naložbena življenjska zavarovanja ena izmed najbolj pogostih in
uveljavljenih tudi na našem trgu, o čemer priča trend rasti v
zadnjih letih.
Zavarovalna pogodba je praviloma dolgoročna, zato je potrebno ob
sklenitvi dobro poznati vse prednosti in tudi slabosti morebitnega
razdrtja. Predčasna prekinitev in razdrtje pogodbe imata za
posameznika lahko negativen učinek, ki nastane zaradi nepoznavanja
obveznosti iz zavarovalne pogodbe.
V diplomske delu so podane konkretne rešitve in predlogi za
racionalno odločanje posameznika v primeru finančne stiske oziroma
drugih vzrokov, ki lahko privedejo k prekinitvi zavarovalne pogodbe.
Predčasna prekinitev naložbenih življenjskih zavarovanj je lahko
posledica tudi finančne krize, s katero se soočamo v zadnjem času na
globalnem trgu.
april 2009
Simon Cvetko, mentor Vinko Zupančič
POSPEŠEVANJE PRODAJE V PODJETJU PETROL D.D.
[Glej povzetek]
Na trgu je vsak dan večja konkurenca, zato morajo tudi velika
podjetja, kot je Petrol d.d. vsakodnevno iskati nove rešitve na
področju pospeševanja prodaje in hkrati vlagati v izobraževanje
zaposlenih. Z izobraževanjem jim pomagajo do večje motivacije in
obsežnejšega znanja o načinih prodaje blaga na bencinskem servisu.
Pri tem imajo veliko vlogo tudi dobavitelji izdelkov, ki sami
organizirajo izobraževanja. Na samem področju pospeševanja prodaje
je tudi Petrol d.d. vpeljal veliko novosti; degustacije, kuponi,
nagradne igre, ipd., kar pomembno vpliva na dobro prodajo in
zadovoljitev potreb kupcev. Izjemnega pomena je tudi Petrolova
plačilna kartica, ki je v desetih letih pripomogla k povečanju
odstotka stalnih strank. Vendar se morajo tudi v podjetju Petrol
d.d. zavedati, da so kupci z vsakim dnem bolj zahtevni, tako bi
morali povečati obseg svojih storitev, po zgledu zahodnih trgov.
Tako bi še dodatno okrepili svoj položaj na trgu.
junij 2009
SAŠO PIRNAT, mentor Stane Bokal
MOTIVACIJA V PODJETJU LOREN LINE
[Glej povzetek]
Motivacija je izredno pomemben proces v človekovem življenju.
Ima zelo dolgo preteklost, v kateri so si mnogi posamezniki prizadevali tako ali
drugače motivirati druge. Prav tako je motivacija zaposlenih ena najpomembnejših
nalog vodstev podjetij. Motiviranost zaposlenega vpliva na večji uspeh pri delu,
ker veča njegovo zadovoljstvo, zadovoljnega zaposlenega pa je lažje obdržati v
kolektivu.
Namen diplomskega dela je pridobiti teoretična znanja na področju motivacije, na
konkretnem primeru s pomočjo lastno izvedene raziskave (v podjetju Loren Line,
d. o. o.) analizirati motivacijo ter podati priporočilo vodstvu za izboljšanje
delovne produktivnosti.
Ugotovil sem, da v podjetju Loren Line, d. o. o. poskušajo vodilni z različnimi
motivacijskimi orodji aktivnost zaposlenih usmeriti v želeno smer. Raziskava je
pokazala, da sta v podjetju najpomembnejša motivacijska dejavnika ohranjanje
dobrih odnosov s sodelavci in spodbujanje ustvarjalnega dela. Največjo
motivacijsko prepreko pa smo zaznali pri motivatorjih (plača in druge materialne
ugodnosti, dobre možnosti strokovnega razvoja ter dobre možnosti napredovanja).
BARBARA SMREKAR, mentor Vinko Zupančič
ANALIZA CARINSKIH POSTOPKOV V PODJETJU IPS, D.O.O.
[Glej povzetek]
Zunanjetrgovinsko poslovanje se je precej spremenilo 1. maja
2004, ko je Slovenija stopila v Evropsko unijo. Pri tem se je spremenila tudi
zakonodaja glede pretoka blaga zunaj Slovenije in v Slovenijo. Izvoz in uvoz sta
postopka, pri katerih blago prestopi mejo in mora preiti carino v kateri koli
državi znotraj Evropske unije. Namen diplomskega dela je na primerih podjetja
IPS, d. o. o., opredeliti carinske postopke, ki so vezani na proizvodnjo
izdelkov in prodajo na tuje trge. Cilj pa je proučevanje različnih carinskih
postopkov in dokumentacije ter ugotavljanje praktične uporabe v podjetju IPS, d.
o. o. Diplomsko delo temelji na predpostavki, da podjetje IPS, d. o. o., kljub
gospodarski krizi posluje nespremenjeno. Predstavljeno je tudi podjetje IPS, d.
o. o., pa tudi končni proizvodi, ki so dosežek razvoja podjetja IPS, d. o. o. Za
izvedbo diplomskega dela je bila uporabljena literatura domačih in tujih
avtorjev s področja slovenske zakonodaje in zakonodaje Evropske unije.
ZDENKA LESKOVAR, mentorica Barbara Grintal
POT NOVEGA IZDELKA SKOZI POSLOVNE PROCESE
[Glej povzetek]
Diplomsko delo prikazuje poslovne procese, skozi katere
potuje prodajni izdelek, od njegovega vstopa v trgovsko podjetje, do postavitve
na prodajno polico v trgovini. Kot primer je prikazana pot svežega izdelka po
posameznih poslovnih procesih trgovskega podjetja Mercator d.d. Poslovni procesi
so razdeljeni v tri sklope in sicer komercialni, logistični in trgovinski
proces. Komercialni procesi, kjer je prikazan način izbire in pogoji vstopa
prodajnega artikla v trgovsko podjetje, njegova uvrstitev v prodajni asortiman,
oblikovanje in vnos cen ter oblikovanje parametrov in načini naročanja.
Logistični procesi, ki opisujejo pogoje in način skladiščenja svežega izdelka,
tok blaga skozi skladiščne procese, od prevzema izdelka, skladiščenja, priprave
transportnih enot na podlagi naročil maloprodajnih trgovin ter odpreme in
transporta blaga do naročnikov. Trgovinski procesi, kjer je opisana manipulacija
izdelka od prevzema iz skladišča, pa do postavitve na njegovo mesto na prodajni
polici. V diplomskem delu so izpostavljene prednosti medsebojne povezanosti
poslovnih procesov ter na drugi strani posledice, ko posamezen poslovni proces
zataji.
Vsebina naloge temelji na praktičnem delu, povzetki uporabljene literature pa so
služili predvsem kot usmeritev v segmentih, kjer naloga teoretično opisuje
posamezne delovne procese.
Cilj izobraževalnega programa višjega strokovnega izobraževanja je izobraziti inženirja s strokovno-teoretičnim in praktično-uporabnim znanjem za urejanje prostora s poudarkom na načrtovanju, gradnji, obratovanju in vzdrževanju infrastrukture.
Cilj programa je izobraziti ekonomiste komercialnega poslovanja z dovolj
širokim strokovno-teoretičnim in praktično uporabnim znanjem.
Študentje pridobijo široko in
poglobljeno strokovno-teoretično in praktično uporabno znanje iz
organizacije in sodobnega pisarniškega poslovanja.