Sledi seznam diplomantov in povzetki diplom
VSŠ programov Komercialist ter Računovodja na zavodu IZRAZ, Ljubljana v
študijskem letu 2009/2010. Diplomanti so
zbrani po terminih zagovora diplomskega dela:
december 2009
BRANE REGINA, mentorica Barbara Grintal
MENEDŽMENT V ŠPORTNEM DRUŠTVU GIB [Glej povzetek]
Razvoj športne dejavnosti je
privedel do tega, da se je pojavila potreba po njegovi urejenosti,
sistematizaciji, informatizaciji, vodenju in organiziranosti,
skratka po menedžmentu športne dejavnosti.
Avtor v svojem delu izpostavi temeljne naloge športnega
menedžmenta ter prikaže razlike med profitnimi in neprofitnimi
organizacijami. Kot primer neprofitne organizacije je izbral
športno društvo Gib, prikazal dobre strani organiziranosti tega
društva in pomanjkljivosti, ter podal predloge za izboljšave.
Podatke je zbiral deloma z intervjuvanjem vodstvenih kadrov v ŠD
GIB, deloma pa z anonimnim anketnim vprašalnikom članov ŠD GIB.
Ugotovil je, da je športno društvo Gib programsko, strokovno in
prostorsko dobro organizirano, pomanjkljivost vidi predvsem v
finančno-materialnem poslovanju.
februar 2010
VIDA VRHUNEC, mentorica mag. LIDIJA ROBNIK
UPRAVLJANJE TERJATEV DO KUPCEV V PUH D.D.
[Glej povzetek]
Največji problem, s katerim se trenutno srečujejo slovenska
podjetja, je finančna nedisciplina. Zaradi dolžnikov, ki skušajo
privarčevati z neplačili ali zmanjšanimi plačili svojih dolgov, trpi
likvidnost in posledično tudi konkurenčnost upnikov. Zato je
pomembno vedeti, kaj lahko podjetje samo stori, da se zavaruje pred
neplačniki.
Upravljanje terjatev do kupcev v PUH d.d. je diplomsko delo, v
katerem preučujem teoretična znanja s področja obvladovanja terjatev
in jih povezujem z upravljanjem terjatev v podjetju PUH d.d.
Zasnovano je tako, da vodi skozi celoten postopek upravljanja s
terjatvami, od izbire poslovnega partnerja, sklepanja pogodb,
instrumentov za zavarovanje terjatev do načinov in postopkov
izterjave terjatev.
V poglavju predstavitev podjetja PUH d.d. opisujem organizacijo in
načine izterjave v podjetju, predstavim pomen terjatev do kupcev z
vidika likvidnosti in plačilne sposobnosti, opišem določena dejstva
ter opravim analizo strukture terjatev v podjetju.
april 2010
SABINA SADIKOVIĆ, mentorica MARINA VODOPIVEC
GIBANJE BREZPOSELNOSTI V SLOVENIJI MED LETI 2004-2009
[Glej
povzetek]
Svet se vedno hitreje spreminja na vseh področjih. Kvaliteta
življenja, ki ji danes prepisujemo vse večji pomen, pa je v veliki meri odvisna
od kvalitete delovnega življenja. Stres in utrujenost sta nekaj, kar je danes
zelo dobro znano vsakomur od nas.
Stres je vpliv, ki smo mu podvrženi vsi. Je fiziološki, psihološki in vedenjski
odgovor posameznika, ki se poskuša prilagoditi in privaditi na notranje in
zunanje pritiske (stresorje). Vendar ne smemo pozabiti, da določeno količino
stresa potrebujemo, saj deluje na nas kot gonilna sila in nas spodbuja k večji
učinkovitosti. Preveč stresa pa deluje prav nasprotno.
Vsebina diplomskega dela je razdeljena na teoretični in raziskovalni del. V
prvem delu podrobno opisujem pojem stresa in njegovo opredelitev, stresorje,
stres na delovnem mestu in njegove značilnosti, dejavnike ter organizacijski
vidik stresa. V raziskovalnem delu pa preučujem stres med zaposlenimi na
bencinskih servisih podjetja Petrol d. d. Sledi predstavitev rezultatov
raziskave, podajanje predlogov, izboljšav in zaključek.
Sam stres ni vedno škodljiv, če pa je, ga lahko ljudje obvladamo in preprečimo.
Mislim, da bi se posledic stresa morali zavedati predvsem delodajalci, saj je
prav stres vzrok za vedno višjo odsotnost z dela.
MAJA JEZA, mentorica MARINA VODOPIVEC
ORGANIZACIJSKA KLIMA
[Glej
povzetek]
Organizacijska klima je vzdušje v organizaciji in je
posledica različnih dejavnikov, ki vplivajo na vedenje ljudi. Pozitivna
organizacijska klima pripomore k uspešnosti podjetja in obratno, negativno
vzdušje v organizaciji slabo vpliva na poslovne rezultate. Organizacijska klima
so tiste značilnosti, po katerih se organizacije med seboj ločijo. Poudarimo
tudi, da so ljudje največje bogastvo podjetja in tisti dejavnik, po katerem se
konkurenčna podjetja najbolj razlikujejo.
Temeljni cilj diplomskega dela je preučiti organizacijsko klimo v izbranem
podjetju in v primeru slabih rezultatov podati predloge za izboljšanje
organizacijske klime vodstvu podjetja. Želim raziskati šibke točke podjetja in s
predlaganjem rešitev izboljšati poslovanje podjetja.
V diplomskem delu predstavim organizacijsko klimo in njene značilnosti. Naštejem
in opišem številne dimenzije organizacijske klime in kako ter zakaj jo sploh
merimo. Predstavim organizacijski klimi sorodne pojme, kot sta organizacijska
kultura in zadovoljstvo zaposlenih
.
V četrtem poglavju predstavim zbrane rezultate ter opišem način, s katerim sem
prišla do podatkov, ki sem jih potrebovala. Rezultate pretvorim v odstotke in v
nadaljevanju izračunam povprečne vrednosti ocen danih trditev. V petem poglavju
podam predloge za izboljšavo organizacijske klime. Šesto poglavje je namenjeno
zaključku in splošnim ugotovitvam.
NATAŠA OMAHEN, mentorica MARINA VODOPIVEC
MOTIVACIJA ZAPOSLENIH NA OSNOVNI ŠOLI LOUISA ADAMIČA GROSUPLJE
[Glej
povzetek]
Motivacija zaposlenih je čedalje bolj pomembna za dobro
počutje v okolju, kjer delamo. Zadovoljni in motivirani ljudje lažje dosegajo
cilje in ustvarjajo boljše delovno okolje in pripomorejo k boljšemu počutju na
delovnem mestu. Motivacija je zelo pomembna življenjska sila, ki nas vleče
naprej, nam pomaga pri boljšem doseganjih življenjskih ciljev. Če nimamo ciljev,
postane naše življenje brez dragocene vrednosti, ki jo vsi potrebujemo. Vsak čas
v motiviranem delovnem okolju preživimo polnejše in dragocenejše.
Diplomsko delo sem razdelila na teoretični sklop, kjer želim predstaviti osnovni
pojem motivacije, njene metode in vpliv motivacije v delovnem okolju.
V drugem, raziskovalnem delu sem s pomočjo ankete zaposlenih predstavila
raziskavo o motiviranju zaposlenih na Osnovni šoli Louisa Adamiča Grosuplje.
Osredotočila sem se na dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo pri delu in tiste,
ki vplivajo na delo zaposlenih.
Zanimalo me je, kaj je tisto, kar človeka motivira, kako sprejema motivacijske
dejavnike. So ljudje, ki so motivirani pri svojem delu, tudi bolj uspešni? Kaj
pomeni za podjetje, da se zaposleni na delovnih mestih dobro počutijo, so
zadovoljni in jim pohvala za dobro opravljeno delo pomeni več kot denar?
V tistem delovnem okolju, kjer so zaposleni motivirani, imajo dobre medsebojne
odnose in si ustvarijo zaupanje med sodelavci in nadrejenimi, so uspešni in
zadovoljni, saj jim delo pomeni zadovoljstvo, dobro počutje in jih motivira za
dobro in uspešno delo na delovnih mestih.
FERIDA AVDIĆ, mentorica Lidija Robnik
RAČUNOVOSKE INFORMACIJE
[Glej
povzetek]
V diplomski nalogi je predstavljeno, kako pomembna je
računovodska informacija za uspešno poslovanje podjetja danes in v
prihodnje. Vodilni v podjetju ali podjetniki se morajo znati
pravilno odločati – kaj delati, kaj in kdaj sprejeti, po kateri poti
iti do zastavljenih ciljev in kakšne metode izbrati. Vse to se lahko
odloča predvsem na podlagi računovodskih informacij. Za pravilno
odločitev je zelo pomembno, da so te informacije pravilne,
razumljive, pravočasne in kakovostne, zato ima računovodska služba v
podjetju pomembnejšo vlogo, kot si marsikdo predstavlja. Uporabniki
računovodskih informacij so različni, ločimo jih na notranje in
zunanje uporabnike, zato je opisano, katere informacije so pomembne
za posamezne skupine. V množici računovodskih informacij obstajajo
tudi takšne, ki zanje niso pomembne. To pomeni, da lahko odločevalec
na podlagi teh nepomembnih informacij sprejme tudi napačno poslovno
odločitev. Računovodstvo se mora torej osredotočiti na posredovanje
pomembnih informacij, ki bodo koristne za tistega, ki so mu
namenjene.
ANUŠKA PROKIĆ, mentorica Marina Vodopivec
ORGANIZACIJSKA KLIMA V PODJETJU X
[Glej
povzetek]
Zaposleni so s svojimi znanji, sposobnostmi ter motiviranostjo
eden od najpomembnejših dejavnikov uspešnosti, zato sta
organizacijska klima in zadovoljstvo zaposlenih pomembna kazalca
stanja v organizaciji, saj močno vplivata na njeno uspešnost. Če
hoče biti organizacija danes uspešna, mora biti drugačna od (drugih)
konkurence. Prav to drugačnost zagotavljajo zaposleni v
organizaciji, kar pa je težko posnemati. V diplomskem delu sem
preučila organizacijsko klimo ter njene dimenzije, odgovorila na
vprašanja, zakaj je treba klimo meriti in kako ter kdo jo lahko
spremeni. Povzela sem razlike in podobnosti organizacijske klime s
sorodnimi pojmi, kot sta organizacijska kultura in zadovoljstvo
zaposlenih. Ugotovila sem, da klima odraža politiko ter način
upravljanja s človeškimi viri v organizaciji in da je le ob rednem
spremljanju klime možno preverjati učinke vpeljanih sprememb v
organizaciji. Klima je opozorilo, da se v organizaciji nekaj dogaja,
na kar je treba biti pozoren. S pomočjo projekta SiOK je
predstavljena raziskava v podjetju »X«. Pridobljene ideje in mnenja
bodo pomagala pri iskanju organizacijskih rešitev in izboljšav na
poti k boljšemu in učinkovitejšemu delovnemu okolju.
ERNA URBANC DIM, mentorica Marina
Vodopivec
STRES NA DELOVNEM MESTU
[Glej povzetek]
V diplomski nalogi bom predstavila stres na splošno in stres, ki se pojavlja
na delovnem mestu. Na začetku bom predstavila, kaj je stres, simptome stresa,
vrste stresa, znake stresa in vzroke za njegov nastanek. Opisala bom tudi
stres, ki se v zadnjem času pojavlja na delovnem mestu, kakšni so njegovi
najpogostejši znaki in na kakšne načine ga lahko odpravimo.
V zadnjem delu diplomske naloge bom raziskala stres v računovodstvu
konkretnega podjetja. Izvedla bom anketo, na podlagi katere se bo ugotovilo,
ali je stres prisoten in kakšne simptome opažajo zaposleni.
Pomembna je ugotovitev, da stres vpliva na medsebojne odnose v podjetju, saj
večina zaposlenih ugotavlja, da pogrešajo prav komunikacijo s sodelavci
drugih oddelkov, vodstvenimi delavci in med njimi samimi. Prav tako zaposleni
pogrešajo motivacijo s strani vodstva, naj bo to občasna stimulacija ali le
zahvala.
Menijo, da bi z določenimi spremembami v podjetju omogočili manj stresno
delovno okolje.
V času , v katerem živimo vlada popolna konkurenca bolj ali manj v vseh
gospodarskih dejavnostih. Uspeh posameznika pri delu pa je pogoj za uspešno
poslovanje podjetja. Vsak posameznik je edinstven, zato ni enega najboljšega
načina, s katerim bi lahko motivirali vse zaposlene. Danes je znanje gonilna
sila razvoja in uspešnosti podjetja. Sistemi nagrajevanja in motiviranja so
strateško pomembna in zelo občutljiva tema za vsako podjetje. Kljub temu mnoga
podjetja nimajo sistema nagrajevanja in motiviranja zaposlenih.Temeljna naloga
managementa je torej omogočiti zaposlenim, da (p)ostanejo uspešni in motivirani.
Namen diplomskega dela je na podlagi teorije in spoznanj, ki obstajajo na
obravnavanem področju motivacije zaposlenih, proučiti to področje. Cilj je
predstaviti kaj motivacija sploh je in kakšen pomen ima v podjetju. Diplomsko
delo je sestavljeno iz desetih poglavij, izmed katerih je prvih osem namenjeno
teroretičnem delu. Začenja se z uvodom kjer so opisani namen in cilji naloge,
nato se nadaljuje s teorijo o motivaciji in vse kar v to področje spada. Zadnji
del pa zajema praktični del - izveden anketni vprašalnik v izbranem podjetju.
Pri analizi raziskave predpostavljam, da bodo ocene zaposlenih iskrene. Z
analizo raziskave sem ugotavljala kakšno je dejansko stanje podjetja na področju
koliko so zaposleni tam motivirani in kaj jih najbolj motivira.
NINA BOGATAJ, mentorica Marina
Vodopivec
ORGANIZACIJSKA KLIMA V PODJETJU X
[Glej povzetek]
Organizacijska klima se ponavadi definira kot dojemanje vseh tistih vidikov
delovnega okolja (dogodki, postopki, pravila, odnosi), ki so članom organizacije
psihološko smiselni, oziroma pomembni. Referenčni okvir pri raziskovanju klime
je torej organizacija kot celota.
Zadovoljstvo z delom spada k naravnanosti do dela. Definira se kot želeno ali
pozitivno čustveno stanje, ki je rezultat posameznikove ocene dela ali
doživljanja in izkušenj pri delu.
Pri zadovoljstvu govorimo o individualni reakciji na delovno okolje, pri klimi
pa o skupni sliki organizacijskega okolja zaposlenih.
V tem diplomskem delu, ki je sestavljeno iz petih poglavij, je v prvem delu-
uvodu predstavljen osnovni namen in cilj dela ter predmet obdelave. V drugem
delu je predstavljen in obdelan pojem organizacijska klima, njene značilnosti,
dimenzije ter njen vpliv in odnos do zaposlenih. V tretjem delu je najprej
predstavljena organizacija X d.o.o. Zatem so predstavljeni rezultati ankete v
omenjeni organizaciji na podlagi vprašalnika, ki mi ga je posredovalo podjetje
samo. Podana je interpretacija rezultatov ter predlogi izboljšav ter cilji. V
četrtem delu so podane ugotovitve, dobljene pri izdelavi diplomskega dela in
cilji za naprej. Peto poglavje pa vsebuje zaključek.
FRANCI PESTOTNIK, mentorica Marina
Vodopivec
POTROŠNIŠTVO IN OGLAŠEVANJE V PREDNOVOLETNEM ČASU
[Glej povzetek]
Tema diplomskega dela je potrošništvo in oglaševanje v
prednovoletnem času.
Potrošništvo v prednovoletnem času ljudje razumejo kot ritual, ki
nosi številne pomene za posameznika in njegove odnose z drugimi
ljudmi ter svetom, ki ga obdaja. Potrošnja je tako ujeta v vrtinec
ustvarjanja in interpretacije pomenov, t.j. posameznikovega iskanja
smisla. Skozi potrošnjo posameznik reproducira svoj lasten jaz (samopodobo),
nekaj podobnega pa se dogaja tudi na družbeni ravni, kjer se
reproducira kultura (vrednote, norme, simboli). Ker je božič
praznik, kjer ima potrošnja drugačen pomen kot zadovoljevanje
posameznikovih osnovnih potreb, je njegov smisel in sporočilo
predvsem v praznovanju v krogu ožje družine, ne glede na to, kako se
to dejansko udejanja. Zato je pomembno, da ga obravnavamo skozi
kulturni pristop do obnašanja potrošnikov.
V osrednjem delu diplomskega dela sem preko ankete pridobil podatke
o tem, kako ljudje gledajo na praznike v prednovoletnem času, kateri
praznik jim pomeni največ, kateri izmed dobrih mož jim nosi darila
in kako se odzivajo na rituale, ki temu času pripadajo.
Iz rezultatov ankete je lahko razbrati enakovredno, če že ne
dominantno vlogo enega moža in posledično upadanje pomembnosti
ostalih dveh. Podani pa so tudi razlogi, ki so privedli do teh
sprememb.
RENATA ĐURĐEVIĆ, mentorica Marina Vodopivec
NEVERBALNA KOMUNIKACIJA V POSLOVNEM SVETU
[Glej povzetek]
Razvoj človeške družbe temelji na tisočletjih sodelovanja med
ljudmi, saj je človek socialno bitje, ki za biološko preživetje
potrebuje druženje in posledično tudi komunikacijo. Z uvedbo dela in
poslovanjem ter opravljanjem zadolžitev se je možnost človeškega
preživetja povečala. Poslovno komuniciranje je dejavnost menedžerjev
in drugih strokovnjakov v organizaciji in je namenjeno doseganju
koristnih ciljev za organizacijo. Pomembno je, da v poslovnem svetu
vsakdo pozna vrste in oblike komuniciranja, njihove prednosti in
slabosti ter jih prilagaja okoliščinam in osebnemu načinu dela. V
diplomskem delu smo obravnavali komuniciranje in se osredotočili na
neverbalno komunikacijo v poslovnem svetu. Zanimalo nas je, kako
dobro ljudje poznajo govorico telesa, ali poznajo lastno neverbalno
komunikacijo ter kateri element govorice telesa ima po njihovem
mnenju največjo sporočilno vrednost. Neverbalna komunikacija je
tesno povezana z verbalno. Nekateri ljudje ne pripisujejo velikega
pomena neverbalni komunikaciji, zato smo s pomočjo raziskave želeli
preučiti, kolikšen vpliv ima le-ta na ljudi. Neverbalna sporočila
niso enostavno zamenjava za jezik, saj imajo samostojno,
nezamenljivo komunikacijsko vlogo in pogosto celo večjo moč kot
verbalna sporočila.
JOŽICA BRANKOVIČ, mentorica Marina
Vodopivec
POSPEŠEVANJE PRODAJE V TRGOVINI SPAR SLOVENIJA
[Glej povzetek]
V diplomski nalogi sem želela prikazati, da je pospeševanje prodaje
eden izmed temeljnih instrumentov marketinškega komuniciranja.
Glavni cilj pospeševanja prodaje je spodbuditi porabnike k
takojšnjemu nakupu izdelka ali storitve. Najprej sem opisala
različne poglede nekaterih teoretikov in njihove pristope k
pospeševanju prodaje. Ugotovila sem, da vsi opisujejo enaka oziroma
podobna orodja pospeševanja prodaje, se pa razhajajo v nekaterih
pogledih njihove uporabe in učinkovitosti. V nadaljevanju sem
opisala dejansko uporabo nekaterih orodij, ki jih uporablja podjetje
Spar in dejavnike, ki vplivajo na prodajo na samem prodajnem mestu.
S primerjalno analizo anketiranih kupcev sem na primeru poslovalnice
podjetja ugotovila največja razhajanja v pogledih na dejavnike
prodaje in definirala možnosti izboljšanja prodaje z ustreznimi
ukrepi.
Oglaševanje je informiranje porabnikov o izdelkih in storitvah,
vendar pa združuje tako pozitivne kot negativne učinke. Cilj
oglaševanja je lahko obvestiti, prepričati ali opomniti, odvisno od
stanja na trgu. Končni želeni rezultat in cilj vsake tržnikove
akcije pa je prodaja izdelka ali storitve. Oglaševanje mora biti
pošteno in ne sme zavajati kupcev.
Dandanes nas na vsakem koraku spremlja oglaševanje. Težko bi našli
prostor, ki je v našem vidnem polju in ga podjetja, ki se ukvarjajo
s trženjem oglasnih prostorov, oziroma z oglaševanjem, ne bi
učinkovito izkoristili. Oglaševanje je postalo del našega vsakdana
in menim, da oglaševalci tekmujejo med seboj, kdo bo vzbudil večjo
pozornost pri potrošniku.
MARKO BEGOVIĆ, mentor Anton Olaj
MEDNARODNA TRGOVINA IN SLOVENIJA
[Glej povzetek]
Globalizacija je proces, ki se mu se moramo prilagoditi in ga
sprejeti, če želimo biti uspešni. Slovenija si prizadeva, da ne bi
zaostajala za drugimi, zato težnja po povezovanju, saj se tudi trgi
danes vse bolj povezujejo. Vsako priložnost je potrebno sprejeti,
saj konkurenca postaja vedno hujša. Tradicionalne oblike nastopa na
tujih trgih danes niso dovolj.
Uvodoma je tako najprej predstavljena mednarodna trgovina. V tretjem
poglavju opisujem način vstopa na mednarodne trge, posredni izvoz,
neposredni izvoz in medpodjetniške transferje. Četrto poglavje je
namenjeno okolju mednarodnega poslovanja. Peto poglavje pa prikazuje
pomen vključevanja v mednarodne integracije, kako takšna povezovanja
vplivajo na majhne države, na ekonomske odnose Slovenije s tujino, z
Evropsko unijo in pa tudi s svetovno trgovinsko organizacijo. V
šestem in sedmem poglavju pa govorim o nujnosti vključitve podjetij
iz majhnih držav na mednarodne trge in kako mednarodna menjava
vpliva na majhne države, kakšne so prednosti izvoza za podjetja,
globalna konkurenčnost slovenskega gospodarstva, neposredne naložbe
tujcev v Sloveniji, in o neposrednih naložbah slovenskih podjetij
tujini, predstavim pa tudi primer dveh slovenskih podjetij, ki
vlagata v tujini.
Cilj izobraževalnega programa višjega
strokovnega izobraževanja je izobraziti inženirja s
strokovno-teoretičnim in praktično-uporabnim znanjem za urejanje
prostora s poudarkom na načrtovanju, gradnji, obratovanju in
vzdrževanju infrastrukture.
Cilj programa je izobraziti
ekonomiste komercialnega poslovanja z dovolj širokim
strokovno-teoretičnim in praktično uporabnim znanjem.
Študentje pridobijo široko in
poglobljeno strokovno-teoretično in praktično uporabno znanje iz
organizacije in sodobnega pisarniškega poslovanja.