Sledi seznam diplomantov in povzetki diplom
VSŠ programa mehatronika na zavodu IZRAZ, Ljubljana. Diplomanti so
zbrani po terminih zagovora diplomskega dela:
december 2009
ANDREJ DROBEŽ, mentor STANKO VRŠČAJ
BATERIJSKI VRTALNIKI TER NAPRAVA ZA VIJAČENJE VRETEN VENTILOV
[Glej povzetek]
V diplomski nalogi sem predstavil razvoj tehnologije ročnih
baterijskih vrtalnih strojev ter izdelavo baterijske naprave za
vijačenje vreten ventilov in zasunov s pripadajočim priborom. Opisal
sem tehnologijo baterijskih orodij, njihove prednosti in slabosti
ter njihov razvoj vse do najsodobnejših vrtalnikov z baterijskim
napajanjem, ki kot vir energije uporabljajo sodobne, do okolja
prijazne Li-ION baterije.
V nalogi sem opisal baterijski multiplikator NRG BM-700 s priborom
za vijačenje vreten ventilov, za izdelavo katerega sem uporabil
naslednje sestavne dele:
– baterijski vrtalnik model 180 LIOS nemškega proizvajalca Kress
Elektrik GmbH,
– ročni multiplikator angleškega proizvajalca Norbar mod. HT-52/22,
– adapter za povezavo komponent (lastna izdelava),
– delilno kolo za vijačenje vreten z kolesom (lastna izdelava).
Na koncu naloge sem opisal ugotovitve, ki sem jih dobil med
preizkušanjem naprave pri uporabnikih ter morebitne modifikacije
pred uvedbo v serijsko proizvodnjo.
BRANKO ŠIMAC, mentor STANKO VRŠČAJ
INHALATORJI
[Glej povzetek]
Moja odločitev za temo diplomske naloge je bila zelo enostavna,
saj sem več kot pet let svoje poklicne poti v podjetju Bremed,
posvečal temu produktu. Odločil sem se, da podrobneje opišem samo
inhalatorje, ki smo jih dejansko proizvajali v Sloveniji, ker poznam
oziroma sem osebno sodeloval pri razvojnih projektih, kakor tudi
reševanju težav povezanih s kvaliteto. Poglavitna želja mi je bila
predstaviti ta izdelek kot zelo uporaben, saj v Sloveniji ni
prepoznaven in se premalo uporablja. Naše zdravljenje ter preventiva
temelji predvsem na uživanju tablet.
Inhalatorji so kot naprave namenjeni bolnikom s pljučnimi boleznimi,
med katerim je najpogostejša astma. Sama uporaba je lahko namenjena
tudi preventivnemu zdravljenju. Inhalator kot naprava služi za vnos
predvidenega zdravila do pljuč oziroma pljučnih alveol ter
razbijanju zdravil na µm delce imenovane aerosole. Le tako majhni
delci lahko pomešani z zrakom dosežejo željen predel pljuč.
Inhalatorji se delijo med seboj po izvedbi velikost, ceni ter
navsezadnje po načinu razbijanja zdravila v majhne delce imenovane
aerosole.
Najprej razviti, cenejši in tudi najpogosteje uporabljeni so
kompresorski inhalatorji, ki za svoje delovanje uporabljajo
elektromagnetno tuljavo ali pa elektromotor. Njihov vitalni del je
razpršilnik. Delovni zračni pritisk proizveden s kompresorjem ter
razpršilnik ustvarjata pogoje za razbijanje zdravila na µm delce.
Drugi del inhalatorjev, ki pa se je pojavil šele z razvitjem
elektronike uporablja za svoje delovanje ultrazvok. Visokofrekvenčno
ultrazvočno valovanje ustvarjeno z ultrazvočnim modulom potuje po
mediju ponavadi vodi do zdravila in ga zaradi visoke frekvence
razbije na µm.
Posebni inhalatorji so termalni inhalatorji. Ti inhalatorji so
namenjeni vnosu koristnih termalnih snovi preko ogrete pare v
izsušene dihalne poti. Njihova uporaba je manj pogosta.
februar in marec 2010
BENJAMIN ŠUŠTARŠIČ, mentor STANKO VRŠČAJ
VARNOSTNE BLAZINE V OSEBNIH VOZILIH
[Glej povzetek]
V diplomski nalogi sem predstavil začetke in razvoj varnostnih
blazin in njihovo uporabo v vozilih. Ker je v sodobnem vozilu
varnost pomembna lastnost, sem uvodoma na kratko povzel glavne
primere in skupine varnostnih naprav, ki jih vsebujejo sodobna
vozila, in sicer s področja aktivne varnosti, pasivne varnosti in
terciarne varnosti vozila. V osrednjem delu diplomske naloge sem se
osredotočil na varnostne blazine ter krmiljenje le-teh. Zaradi
hitrega razvoja krmilne tehnike je na tem področju veliko novosti.
Delovanje celega sistema sem razčlenil in opisal po posameznih
komponentah varovalnega sistema, pri tem pa sem poskušal spremljati
najnovejše izdelke proizvajalcev varnostnih naprav. Preučil sem
logiko delovanja sistema in poiskal odgovore na vprašanje, v kakšnih
okoliščinah varovalni sistem ne deluje oziroma njegovo posredovanje
ni potrebno. Aktivne (ne sprožene varnostne blazine) vsebujejo
občutljiv naboj, zato sem raziskal tudi nevarnosti, ki jih
predstavlja varovalni sistem pri normalni uporabi vozila ali v
kritičnih situacijah. Vozila dosegajo vse daljšo življenjsko dobo in
prevozijo vse več kilometrov, s staranjem vozila pa se starajo tudi
varovani sistemi, zato sem raziskal, v kakšni meri je zanesljivost
varnostnih sistemov zmanjšana. Varnostne blazine pa niso učinkovito
varovalo le za potnike v vozilu. Na kratko sem povzel tudi zaščito
pešcev z varnostnimi blazinami, ki so vgrajene v vozilu, ob
morebitnem naletu vozila, ter zaščito motoristov ob padcu ali trku.
Na koncu pa sem se dotaknil tudi področja prometne varnosti, vpliva
cene varnostnih naprav na izbiro vozila ob nakupu ter prihodnosti
uporabe varovalnih sistemov.
FRANC PUSTOVRH, mentor Tomislav Čermelj
AVTOMATIZACIJA MALE HIDROELEKTRARNE
[Glej povzetek]
Sodobni človek si življenja brez elektrike ne more več
predstavljati. Vodna energija je največje in najrazvitejše področje
rabe obnovljive energije. Reke s svojimi pritoki omogočajo
izkoristek tudi manjših vodotokov, saj se ravno na njih gradijo male
hidroelektrarne.
V diplomski nalogi sem predstavil projekt na novo zgrajene
avtomatike za pravilno in varno delovanje male hidroelektrarne.
Stara avtomatika je bila narejena iz elektronskih kartic, ki pa niso
več dopuščale varnega in zanesljivega delovanja elektrarne, saj je
prihajalo do vedno večjih zastojev in posegov v elektroniko. V
diplomski nalogi je opisan postopek od ideje do realizacije in opis
komponent, ki so potrebne za varno in avtomatsko delovanje
elektrarne.
Novo! Cilj izobraževalnega
programa je pridobitev višje strokovne izobrazbe za naziv
inženir/ka mehatronike Študentje/študentke si med izobraževanjem
pridobijo široko in poglobljeno strokovno-teoretično in praktično
uporabno znanje iz mehatronike.
Novo: poleg
Ljubljane odslej tudi v Portorožu!
Cilj izobraževalnega programa višjega strokovnega izobraževanja je izobraziti inženirja s strokovno-teoretičnim in praktično-uporabnim znanjem za urejanje prostora s poudarkom na načrtovanju, gradnji, obratovanju in vzdrževanju infrastrukture.
Novo!
Cilj izobraževalnega programa je pridobitev širokega in poglobljenega strokovno-teoretičnega in praktično uporabnega
znanja iz računovodstva.